Friday, November 23, 2012

Suamiku operate juga akhirnya (slipped disc)

CeritEra

Akhirnya perkara yg paling aku takuti berlaku juga.

Slipped disc suamiku is getting worst. Can't explain much sebab aku tak faham sgt apa yg Dr. Jamal Azmi (SMC) expalain. Its too complicated. Hoho...

Ye, suamiku akan menjalani major operation next week 29/11/12.

Empunya badan sgt cool, keep saying "takde apalah", as always la kan.... or maybe dia buat2 cool sebab nak cover debaran dia....juga tak nak aku risau?


"Ni bkn tebuk sikit bang oi, ni open surgery, very high risk la beb" 

"dah lama abg sakit, buat fisio mcm ni jugak..." rintih suamiku "doktor pun ckp kan condition abang dah teruk"

Mcm2 yg aku risaukan....mari lihat senarai ni...hehehe

1. Sbg isteri aku risaukan kesan selps operation. Mampu ke aku jaga dia? berapa lama dia terlantar atas katil nanti?
2. Sanggupkah aku melihat kesakitan dia nanti?
3. Aku xde maid, anak2 aku mcm mana? Operate Khamis, esoknya Jumaat aku boleh tinggal anak2 di rumah babysitter, tp weekend mana aku nak letak anak2 aku?
4. K.long & Angah pergi Kem Tahfiz...every week mestilah kena visit dia org...mcm mana aku nak angkut semua anak2?
5. Semua kerja2 rumah mmg aku kena buat sorg2...selama ni suami yg bantu...mmg patah tgn la nanti kan...huhuhu
6. Cuti aku dh x byk....kalau aku tggl suami dirumah bila masuk keje, sape nk tengokkan suami aku....
7. Adakah pilihan operation ini solution terbaik utk sembuhkan slipped disc dia
8. Yg pasti anak2 sure sedih sbb plan nak pegi bercuti ranap sama sekali....(previously plan nak pi bercuti week Krismas tu sbb semua abis kem time tu lah kan).... ohhh kesiannya anak2ku...

Ya Allah....susah hati dibuatnya.... Mak & bapak ada lagi tp aku tak sanggup susahkan diaorg...tak cerita pun lg kat diaorg....tak terkeluar nak sebut mintak mak dtg sbb for sure bapak tak nak dtg.... bapak bkn larat travel jauh...
Mak & pak mentua dah takde.... adik beradik of coz dgn urusan masing2...

Oh, rasa mcm sebatang kara pulak...sob...sob...sob...

Dei...!!! sudah2lah sedih....!!! Hehehe
Kena ingat , aku ada suamiku, dia ada aku, yang paling penting, aku, dia, kami, ada Allah yg Maha Besar.

Ya Allah, permudahkan urusan kami & kurniakan kami hati yg cekal. Aameen ya rabbalalameen.


 

No comments:

Post a Comment